Merrill Lynch
– je příkladem firmy, která byla původně zaměřená na zprostředkovatelské služby, pomocí počítačové sítě provedla přímé propojení na banku a pro své klienty umožnila kombinaci služeb zahrnujících dále kontrolu účtů, úvěrové služby, kreditní karty. Překonala tak tradiční hranice mezi dosud nezávislými obory služeb a firma ovládla v 80. letech 70% amerického trhu. American Hospital Supply je společnost, která zajišťuje dodávky zdravotnického materiálu pro příslušná zařízení ve Spojených státech. Firma rovněž aplikovala počítačovou síť, pomocí níž se propojila se svými zákazníky. V situaci, kdy předmětem podnikání je široké spektrum produktů a specifické podmínky zdravotnictví vyžadují udržování dostatečných zásob léků a materiálu, instalovaný systém v důsledku on-line propojení se zákazníky podstatně zkrátil délku cyklu dodávek, dovolil snížení zásob na skladě u zákazníků a umožnil pružnou reakci dodavatele na zákazníkovy požadavky. Tato revoluční změna vztahu zákazníka a dodavatele vedla pro tuto firmu na počátku 80. let k ovládnutí 17% amerického trhu s obsluhou více než 7000 hlavních zákazníků. Příkladem podobným v našich poměrech je Moravia Banka, která hned po svém vzniku na počátku 90. let prosazovala počítačové propojení se svými klienty pro realizaci tzv. homebankingu. Jde v obou případech o instalaci moderní informační technologie při tradiční struktuře služeb ovšem s cílem zlepšení pozice firmy na trhu.