Grafické systémy
Členění grafických systémů, oblasti jejich použití – zástupci jednotlivých skupin. Bitmapová a vektorová grafika – porovnání, přednosti, nevýhody. Grafické formáty. První grafické programy byly vyvinuty a implementovány v technickém prostředí Apple Macintosh; změna nastala příchodem Microsoft Windows; každá významná SW firma nabízí svůj program pro obě uvedená prostředí.Členění grafických systémů:1. bitmapové grafické editory – Adobe Photoshop, PaintBrush, Corel Photo-Paintoblast použití: pro retuše obrázků, globální úpravy, ořezávání, konverze- úprava obrázku získaných pomocí skeneru- volná grafická tvorba velmi blízká opravdové práci výtvarníka a simulující jednotlivé nástroje2. vektorové grafické editory – Adobe Illustrator, CorelDRAW!, AutoCAD (Autodesk)oblast použití: poskytují přesné kreslící nástroje a funkce speciálních efektů pro tvorbu: reklam, grafické návrhy, firemní značky, umělecké nadpisy, výtvarná písma, složité technické výkresy, plnobarevné ilustrace – vhodné pro přesné zarovnávání objektu v obrázku a k vytváření hladkých a přesných tvarů- umožňují automatizovat opakující se operace- lze využívat principů, stylů a šablon- jsou schopny sázet text s takovým komfortem ovládání, který se přibližuje komfortu klasických sázecích programů