Vznik nových služeb
· komunikace mezi podnikateli
a uživateli end-to-end· přesun podnikatelských jednotek
do regionů s levnější produkcí· možnost dosahu k zákazníkům
v celém světě. Nástup informační společnosti (cca rok 2010):· vytvoření globální sítě poskytující velké množství dat.· z těchto dat se budou důslednou
kooperací prvků na síti odvozovat
informace a znalosti.· očekává se intenzivní růst
managementu znalostí. Budeme vědět „jak získat informace“.Nebudeme vědět „co chceme“.Současné podmínky
v České republice· trend k budování integrovaných IS· vznik nových profesí ( informační
manageří, auditoři IS, správci
počítačových sítí),· rozvoj IS/IT ovlivňuje organizační
strukturu organizací,· důraz na zajišťování permanentních
konzultačních služeb při provozu
systému (outsourcing),· nedostatečná orientace IS
na uživatele,· neschopnost kvalitní komunikace
mezi řídícími pracovníky
a informatiky,· malá pružnost IS,· výrazný růst investic do IS/IT.