Tuto matici je třeba chápat
– dynamicky, neboť s vývojem dochází k posunům konkrétních podniků a oborů mezi kvadranty matice. U podniků oborů cementáren a petrochemie (a samozřejmě celé řady dalších) je patrný nízký obsah informací obsažený v jejich finálním produktu. Na druhé straně u bankovnictví, vydavatelství, aeroliií apod. jde o vysoký obsah, neboť tyto podnikatelské subjekty v podstatě pracují s informacemi. Podle druhého hlediska je zřejmá nízká intenzita zpracování informací při výrobě například cementu nebo u tradiční formy vydavatelské činnosti nevyužívající pomoci počítače. U moderních firem petrochemie, bankovnictví apod. je tomu naopak. Globální trend vede k posunu v obou směrech uvedené matice.Koncepty informačního záběru mohou pomoci k předvídání záběru, stupně a rychlosti změn vyvolaných v různých oborech podnikání i jednotlivých firmách. 1.4.2 Potenciální koncepty Potenciální koncepty získání strategické výhody pomocí informačních technologií představují určité analytické nástroje tvořící potenciál získání možných strategických výhod. Vycházejí z řady již existujících metod a disciplin. Mezi ně lze zařadit:· koncepty systémové analýzy· koncepty aplikačních oblastí· koncepty použitelnosti informačních technologií· koncepty podnikatelské strategie.