Určení kritických faktorů úspěchu
– zdroje:· vlastní specifické podmínky podnikové činnosti dané oborem činností podniku· postavení podniku v rámci daného oboru činnosti· okolí podniku a jeho zákaznické trendy, ekonomika, politika, ap.· okamžité organizační faktory – typy:· sledování – kopírují podnikové události· výstavbové – způsobují změny v podniku a jsou vyvolávány řídícími pracovníky – ze zkušeností je doporučováno:· počet kritických faktorů musí být menší než 8· každý faktor se musí týkat pouze jediného problému· každý kritický faktor úspěchu by měl být nutnou podmínkou k úspěšnému naplnění poslání podniku; splnění všech faktorů je pak podmínkou postačující pro naplnění cílů podniku· všechny faktory jsou si co do naléhavosti, či důležitosti naprosto rovny· kritické faktory musí být definovány konkrétně a nekopírovat definice poslání podniku (např. znalost kritérií podle kterých nás hodností zákazník, dosažení stavu certifikace dle ISO 9000, zajištění efektivní spolupráce se všemi klíčovými dodavateli)