Zvýraznění pozice firmy na trhu s předchozí strategií diferenciace souvisí.
Výše uvedený příklad společnosti American Hospital Supply do této skupiny patří. Uplatněním počítačové sítě propojující dodavatele s jeho zákazníky společnost dosáhla radikálního zvýšení pozice na trhu. Působnostní koncepty mohou být prakticky uplatněny v daném podniku v počátečním stádiu analýzy vedoucí k formulaci struktury budoucího strategického informačního systému. Umožňují posoudit trendy vývoje v oboru podnikání, v konkurenčním prostředí a zamyslit se, zda současné investice podniku podporují jeho rozvojovou strategii. Koncepty informačního záběru vycházejí z prací Portera a Millara. Posuzují jednotlivé firmy a průmyslové obory z hlediska jednak informačního obsahu v produktu firmy, jednak intenzity zpracování informací při výrobě a distribuci. Podle těchto dvou hledisek lze opět zkonstruovat dvojrozměrnou matici zahrnující konkrétní případy oborů či podniků (obr. 7).
Informační obsah ve výrobku | |||
NÍZKÝ | VYSOKÝ | ||
Podíl zpracování informací na výrobě a di stbb | NÍZKÝ | cementárny | tradiční vydavatelství |
distribuci | VYSOKÝ | petrochemie | bankovnictví aerolinie |
Obr. 7 Koncepty informačního záběru